Zásady jednání s agresivním klientem 1/2

Velikost textu: A A A

Zásady jednání s agresivním klientem 1/2

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

 

Pokud nevnímá, nelze nic řešit

Jestliže agresivní klient nijak nevnímá a neposlouchá, je zásadou, že by se nemělo nic řešit. V takovém případě, i když bude návrh jakýkoliv, ho daná osoba téměř nijak nezpracuje a jakékoliv snahy budou kontraproduktivní. Proto je lepší čekat.

Neskákat do řeči

Mezi zásady jednání s agresivním klientem patří i to, že se mu nebude skákat do řeči. Je to proto, že toto by ho mohlo ještě více rozšílit. Je proto lepší nechat ho, ať sám mluví. Díky tomu lze nejenom lépe pochopit problém, ale může dojít i k uklidnění.

Minimalizace vlastních emocí

Ať je klient rozčilený jakkoliv, rozhodně mu nelze daný stav jakkoliv oplácet a chovat se stejně. Mezi zásady jednání s agresivním klientem patří i povinnost zachovat takzvaně klidnou hlavu a minimalizovat vlastní emoce. Je třeba kontrolovat:

·         Hlasitost

·         Gesta

·         Mimiku

Snaha o zjištění důvodu rozčilení

U agresivního klienta je třeba zjistit, z jakého důvodu má takovou náladu a co mu vadí. Pokud dojde k odhalení tohoto důvodu, je následně mnohem jednodušší klienta uklidnit, jelikož mu lze nabídnout řešení problému, které on sám chce a hledá.

UPOZORNĚNÍ

Doporučení, rady a návody pro léčbu, léčebné kůry a jiné postupy a informace zveřejněné na stránkách LEKARweb.cz nenahrazují lékařské vyšetření a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto doporučení se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto postupy a informace byste měli konzultovat se svým ošetřujícím lékařem nebo dalšími odborníky z předmětného oboru. Přestože se snažíme uvádět co nejpřesnější informace, nemůžeme vyloučit některé chyby nebo nepřesnosti. Za to se předem omlouváme a je to další důvod, proč byste se měli obrátit na vašeho ošetřujícího lékaře.

Více informací

Ostatní

zobrazit vše

Děti

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Štítky: agrese, psychologie, zdravotnictví

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Na intimní problémy pomůže psychologie

 Intimní problémy bývají často velkým trápením a to nejen pro ženy, ale také pro muže. Ti, ale většinou o těchto problémech…

Společnost Penta rozšiřuje svůj vliv na polském lékárenském trhu

Známá finanční skupina Penta Invesments zakoupila od firmy ACP Pharma síť polských lékáren Mediq apteka.Penta tak rozšiřuje…

Od srpna 2013 se zvyšuje minimální zdravotní pojištění

 Od 1. srpna 2013 se zvyšuje částka minimálního zdravotního pojištění!V souladu s navýšením minimální mzdy, která se…

Rizikové práce v České republice - statistické výsledky za rok 2012

V České republice pracuje v rizikkových kategoriích více jak 450 000 zaměstnanců a podnikatelů. Okolo 75% to jsou muži.Nejvíce…

Jak ovládnout vztek

Vztek je reakce, která může způsobit mnoho problémů. Jak během situace, ve které jednáme pod vlivem vzteku, tak následky…

Jak se rozejít a nezešílet

 Rozchod. Slovo, které mnoho lidí děsí. Přitom změna partnera je čím dál častější situací, se kterou se během života…

Ztratili jste zaměstnání? Musíte se s tím vyrovnat!

 Ztráta práce je vždy velký zásah do života. Ať už v práci pracujete třicet let, pět let, či jen pár měsíců. Vždycky…

Nemůžete najít práci? Nenechte se tím zdeptat!

 V tomto článku se více zaměříme na problematiku dlouhodobého nenalezení práce. Pokud práci nemůžete najít dlouho…

Jak stabilizovat náladovost

Náladu můžete mít buď dobrou, nebo špatnou. Nálady se mohou měnit z minuty na minutu. To je typické pro teenagery. Ti jsou…

 

RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY